Budoucnost patří Millennials?
V našem podnikání hledáme řešení, která vytvářejí energeticky šetrný svět, a snažíme se zlepšit podmínky, které ovlivňují naše zdraví. Energetická náročnost může být nižší, životní komfort vyšší.
To jsou naše hodnoty, jež postupně zdokonalujeme. Jdeme příkladem, využíváme moderní kanceláře, které se nacházejí v nejvyšší budově České republiky, v budově AZ Tower Brno, kde se cítíme všichni spokojeně.
„Na začátku jsme fungovali s několika blízkými spolupracovníky. Snažili jsme se hledat nové obchodní příležitosti a současně měnit trh s nabídkou energetických auditorských služeb. Abychom dosáhli dílčích úspěchů, museli jsme se logicky rozšířit o řadu spolupracovníků, kteří vědí, proč ráno vstávají a proč chodí do práce. Protože mají potřebu měnit svět, dělat něco, co má smysl a má opravdový dopad i na životní prostředí,“ otevírá náš rozhovor pan Jiří Pech.
Náš tým se skládá převážně z generace Millennials, mezi jejichž časté otázky při vstupních pohovorech patří: jaké komunikační nástroje a technologie využíváte, jak vypadají vaše kanceláře a s jakými kolegy budu spolupracovat?
Lidé, kteří vycházejí ze škol a míří do firemního prostředí, myslí jinak. Jsou mnohem lépe připraveni a vybaveni na digitální svět a ano, od (spolu)práce očekávají zcela něco jiného. Nechtějí pracovat způsobem, který známe my ostatní. Chtějí něco nového, vyžadují jiný styl vedení a firmy, stejně jako my, se musí těmto požadavkům a přáním přizpůsobit.
Spousta organizací však stále upřednostňuje svět symetrických openspaců, ukládání digitálních souborů na sdílených discích, nesmyslné a neproduktivní organizování porad a skupinových jednání. Dobré talenty z řad Millennials nalákáte jen změnou vlastního myšlení, vhodně navrženými pracovními prostorami určenými pro týmovou (spolu)práci a moderními komunikačními nástroji/technologiemi.
„Prostor jsme navrhli tak, aby byla v každé místnosti stejná technologie určena převážně pro týmovou spolupráci. Abychom jednoduše a účelně seznámili nové kolegy, jak mají nové informační a prezentační nástroje prakticky využít. Jednotlivé jednací místnosti od samotného začátku odrážejí finální povahu, zdali slouží pro jednání se zákazníky, školení nebo vedení porady se vzdálenými účastníky. Každý člen týmu má k dispozici pracoviště odpovídající jeho náplni a k tomu má i adekvátní technologické vybavení,“ pokračuje v rozhovoru pan Pech.
Jedna z nejmenších jednacích místností i společné otevřené prostory určené pro spolupráci jsou vybaveny digitálními flipcharty SMART Kapp s možným připojením na mobilní zařízení přes Bluetooth a WiFi. Textové a vizuální poznámky vytvořené během společných diskusí nebo brainstormingu se zákazníky a obchodními partnery lze okamžitě uložit a sdílet např. externím technikům, kteří jsou aktuálně v terénu. Informace mají k dispozici v reálném čase bez ohledu na místo, kde se nacházejí, ale i na zařízení, které aktuálně používají (chytrý mobil, tablet nebo notebook).
Další jednací místnost je určena pro společná setkání managementu s týmovými leadery, tam využíváme interaktivní displej SMART Kapp iQ, na kterém sdílíme a editujeme i vizuální poznámky z minulých setkání, jež jsme vytvořili na zmiňovaných digitálních flipchartech. Jednoduše a účelně využíváme archivované digitální podklady a doplňujeme do nich další nápady, náměty a vizuální připomínky.
V reprezentativní jednací místnosti využíváme pro spolupráci nejvýkonnější interaktivní displej SMART Kapp iQ Pro, na kterém sdílíme a editujeme nejen textové a vizuální poznámky z digitálních flipchartů, ale i digitální soubory z Microsoft Office 365 a další aplikace umístěné na firemním serveru, cloud uložišti nebo přímo z notebooku a PC. Informační LED panely na recepci a v kuchyňce nám pomáhají sdělovat podstatné informace napříč celou firmou, aniž by musel kdokoli z nás psát hromadné e-maily.
„Ověřujeme si nejen spokojenost našich zákazníků, ale respektujeme i potřeby a přání našich spolupracovníků, kteří přímo ovlivňují budoucnost PKV. Díky společným plánům vytváříme reálné obrysy každodenní reality. Ve všech ohledech chceme být opravdu efektivní. Klíčem k úspěchu je náš mladý tým, uzavírá náš rozhovor pan Ondřej Vaněk, druhý jednatel PKV.
Značka PKV je na trhu od roku 2010 a své stavebně-projekční směřování postupně v roce 2013 změnila na energetiku s fokusem na budovy, technologie a lidské chování. V roce 2015 se rozšířila o Smart technologie a jejich reálné využití, a to nejen v konceptu Smart City.