arrow down ico

Ke stažení

Ceník a katalog řešení

pdf ico
Nabídka řešení pro vaši školu
7 MB
pdf ico
Moderní výukové prostory
8 MB

Speciální nabídky

pdf ico
SMART GX Zero
1 MB

Standard smíšené výuky

pdf ico
Standard smíšené výuky
257 KB

Hybridní výuka není jen covidovou záležitostí

Nejlepší je mít všechny žáky ve třídě a normálně učit. Ale i bez pandemie se vždy najde nějaký dlouhodobě nepřítomný žák (onkologické diagnózy, těžké úrazy apod. či třeba dlouhodobý pobyt v zahraničí aj.). Dosud se musel učit sám doma a složitě látku dohánět. Online výuka otevřela nově možnosti zapojit takové děti do běžného vzdělávání.

Standard smíšené výuky: uživatelsky jednoduché prostředí pro učitele, příjemné a normální školní prostředí pro žáky ve třídě i doma.

Učitel při výuce standardně používá svůj učitelský počítač, nebo si do třídy přinese svůj notebook a jednoduše jej připojí. S pomocí interaktivní tabule, SW a používaných aktivit učitel zapojuje žáky ve třídě i doma. Při výkladu a komunikaci se třídou se může bez omezení pohybovat po třídě, a i žáci doma jej slyší. Pokud chce učitel sdílet se žáky doma např. praktický pokus nebo zápis mimo interaktivní tabuli, jen jedním tlačítkem vybere přednastavené možnosti záběru otočné kamery. Žáci ve třídě i doma se navzájem slyší a mohou na sebe normálně reagovat (sociální aspekt výuky). 

Inspirativní videa

Interaktivní výuka na ZŠ Velvary

systems_skoly_4
play ico

Standard smíšené výuky na SPŠ Česká Lípa

SPŠ Česká lípa
play ico

Nová budova ZŠ a MŠ Zličín

AVM_SYSTEMS_reference_skoly_zlicin_knihovna
play ico

Standard smíšené výuky na ZŠ Liberec

ZŠ Liberec
play ico

Standard smíšené výuky

standard distanční výuky.
play ico

Smíšená výuka ZŠ Velvary

ZŠ Velvary
play ico

Standard smíšené výuky pohledem ředitele

Ředitel školy
play ico

Hybridní výuka na ŽŠ RATIBOŘICKÁ, Praha

ZŠ Ratibořická
play ico

Jaké řešení hledáte vy?

Spojte se s námi a my pro vás vymyslíme to nejlepší.

Reference

Často kladené otázky

Má interaktivita ještě smysl?

Ano, interaktivita má ve výuce stále velký smysl. Důležité je ale chápat ji správně – nejde o samoúčelné „klikání na tabuli“, ale o aktivizaci a zapojení žáků do procesu učení. Interaktivní tabule, resp. interaktivní displej umožňuje, aby se žáci stali aktivními účastníky výuky.

  • Aktivní zapojení žáků: Pracujete s křivkou pozornosti a využijete různé participativní techniky. Na rozdíl od pasivního sledování klasické tabule interaktivní tabule či displej umožnuje žákům přímo se podílet na výuce. Mohou psát, kreslit, řešit úlohy rovnou na tabuli, což zvyšuje jejich motivaci a zapojení do výuky.
  • Moderní a atraktivní výuka: Přiblížíte se žákům. Interaktivní displeje nabízejí široké možnosti využití multimediálních prvků,
    jako jsou videa, obrázky, animace. To umožňuje učitelům vytvářet poutavé a zábavné prezentace, které lépe zaujmou žáky.
  • Flexibilita a přizpůsobivost: Díky různým aplikacím a softwaru lze interaktivní displeje využít pro širokou škálu předmětů a témat. Umožňují také snadné sdílení informací a spolupráci mezi žáky. Spolu s vhodným SW, jako např. SMART Lumio, vám usnadní také management žákovských notebooků a tabletů a individualizaci výuky.

Interaktivní tabule, nebo interaktivní displej?

Současným trendem jsou jednoznačně interaktivní displeje (dotykové panely) – nabízejí jasný obraz bez stínění, minimální údržbu a vyšší rozlišení. Proto je většina nových instalací směřována právě k nim.

To ale neznamená, že by interaktivní tabule SMART Board s projektorem byly „na odpis“. Jde o osvědčené a spolehlivé řešení, které může stále plně sloužit:

  • Pokud máte ještě starší tabule ve formátu 4:3, doporučujeme začít řešit jejich výměnu – k těmto modelům je stále obtížnější sehnat vhodný projektor.
  • U širokoúhlých novějších tabulí se často vyplatí vyměnit jen lampu projektoru či projektor a technologie může dobře fungovat ještě několik let.
  • Zejména u prvního stupně, kde se využívají pylonové systémy s křídly, dává smysl uvažovat i o pořízení nové tabule, ne vždy je nutné rovnou přecházet na displej.

Pokud váháte s výběrem vhodného řešení, obraťte se na naše konzultanty, kteří pomohou s vybavením nové učebny i udělají audit stávající AV techniky v učebnách a doporučí, kde je vhodné udělat obměnu.

Jakou velikost displeje do učebny zvolit?

Velikost displeje hraje klíčovou roli při zajištění efektivní výuky. Doporučujeme zvolit displej s úhlopříčkou minimálně 86 palců, pouze pro malé "půlené" učebny postačí někdy i menší displej 75 palců. 

Hlavní důvody:
Čitelnost z větší vzdálenosti: Ve větších třídách je důležité, aby obsah na displeji byl dobře čitelný pro všechny žáky, i pro ty, kteří sedí dále od tabule. Větší displej umožňuje zvětšit text a obrázky, což zlepšuje jejich viditelnost.
Lepší přehlednost: Na větší plochu se vejde více informací, což umožňuje učitelům zobrazovat komplexnější materiály a usnadňuje žákům orientaci.
Snížení zátěže očí: Menší text na menším displeji může způsobovat únavu očí, zejména u žáků s problémy se zrakem. Větší displej umožňuje zobrazovat text ve větší velikosti, což snižuje zátěž očí.

Malé displeje s úhloříčkou 55'' či 65'' lze využít jako druhý zobrazovač do třídy, náhledové displeje v aulách apod., ale jako hlavní zobrazovač jsou pro většinu běžných českých tříd nevhodné.

Není interaktivní displej pro školu příliš drahý? Dá se koupit z běžných (neinvestičních) prostředků?

Rozhodně lze dnes již interaktivní displeje koupit z neinvestičních prostředků. Zpočátku byla jejich cena pro školy velmi vysoká, nyní již běžně najdete displeje do 40 tisíc korun. A to platí i pro displeje SMART Board! Model GX bez problému pořídíte z neinvestičních peněz, včetně softwaru SMART Notebook i interaktivního on-line prostředí Lumio a přístupu k hotovým výukovým zdrojům. Nekomplikujte si tedy výuku zdánlivě levnými "no name" displeji, ale spolehněte se na produkt, který se ve školním prostředí dlouhodobě osvědčil. 

Jaké výukové aplikace používat ve výuce na základní škole?

Existuje velké množství výukových aplikací, ale ne všechny jsou pro školní prostředí ideální. Některé jsou zaměřené jen na určité předměty, limitované věkem, neumožňují přidávat vlastní obsah, jiné neposkytují učiteli možnost mít kontrolu nad činností žáků a skoro vždy znamenají, že se žáci i učitelé musí pro každou aktivitu znovu přihlašovat do jiného prostředí s odlišným ovládáním. To zbytečně tříští pozornost a komplikuje výuku.

Proto doporučujeme využívat balíček SMART Výukový software, který v jednom nabízí nástroje pro aktivizaci žáků s využitím žákovských zařízení, podporu digitálních kompetencí a výrazné zjednodušení práce učitele. Tyto nástroje byly vyvinuty přímo pro školní praxi, jsou jednoduché na ovládání a učiteli umožňují mít průběh hodiny plně pod kontrolou. Žáci se zapojují do výuky přirozeně, bez zbytečných technických překážek, a škola získává jednotné prostředí pro dlouhodobou práci.

  • aktivizační metody – nejen pro frontální, ale také skupinovou a individualizovanou výuku
  • podpora formativního hodnocení
  • vytvoříte rychle zajímavé aktivity, kvízy a dynamické prezentace
  • v češtině, plně lokalizovaný, bohatá galerie a připravené šablony
  • integrace do prostředí MS Teams a Google

Důležité odkazy

systems_skoly_7

Veskole.cz

external link ico
SMART_1

SmartBoard.cz

external link ico
Lumio

SmartLumio.cz

external link ico

Buďte neustále v obraze!

Sledujte naše sociální sítě zaměřené na školství.