Rozzářili jsme Olympijský park Soči – Letná 2014
Unikátní projekt, který v pražských Letenských sadech navštívily denně tisíce lidí, jsme vybavili téměř 200 m2 LED obrazovek, 500 ekologicky šetrnými světly.
Od roku 2012 je AV MEDIA oficiálním dodavatelem Českého olympijského týmu. Podílela se například na unikátním Olympijském parku na Letné, který navštívily tisíce lidí denně. Park se stal místem, kde si mohli návštěvníci vyzkoušet nejrůznější zimní sporty, bavit se s přáteli a společně fandit českým sportovcům.
Olympijský park Soči - Letná 2014
AV MEDIA měla na starosti technickou produkci a technologické vybavení parku. Po celém areálu instalovala téměř 200 m2 LED obrazovek a několik dalších zobrazovačů, na kterých diváci sledovali úspěchy českého olympijského týmu. V parku bylo rozmístěno téměř 500 ekologicky šetrných světel, která osvětlovala hokejová kluziště, snowboardovou a curlingovou dráhu, bruslařskou plochu i ledové dráhy, cesty nebo pódium. Kromě klasických světel použila AV MEDIA více než 1,5 km LED pásek, které nasvítily scénickou lávku vedoucí parkem a unikátní ledovou dráhu, čímž návštěvníkům zpříjemnily zážitek při sportování. Veškerá venku umístěná technologie splňovala standardy pro venkovní použití a zařízení byla energeticky úsporná. Díky použití moderních ekologických zařízení byl celý provoz parku až o 80 % úspornější oproti konvenčním svítidlům.
Soči - Czech House
AV MEDIA se podílela také na řešení letošního Českého domu přímo v Soči. Na osmi LCD displejích a projekční ploše mohli návštěvníci sledovat živé přenosy a úspěchy českých i zahraničních sportovců. AV MEDIA se postarala i o ozvučení, osvětlení a infrastrukturu celého Českého domu. Vzhledem k tomu, že místo konání olympiády leží na okraji pokrytí družice Astra 3, musela AV MEDIA najít takové technologické řešení, které dokázalo přijmout signál ČT i v tomto vzdáleném místě.
Úspěšná spolupráce s Českým olympijským výborem
Spolupráce AV MEDIA s Českým olympijským výborem začala již v souvislosti s projektem Českého domu v Londýně v rámci letní olympiády. Tento projekt jsme podpořili nejen prostřednictvím moderních audiovizuálních technologií, ale vzali jsmepod svá křídla i stavbu Českého domu a přípravu programu pro návštěvníky. Jako technologický partner jsme mohli ovlivnit atmosféru významných událostí: oslavy českých úspěchů, koncerty známých kapel, rozhovory s našimi sportovci či návštěvy sportovních celebrit.
Celkem jsme tehdy použili 50 tun audiovizuální techniky, vzpomeňme například na obří panoramatickou projekci či velkoplošnou obrazovku sestavenou z bezrámových LCD, kterou v Českém domě obdivovalo 80 000 návštěvníků.
Byli jsme také u představení olympijské kolekce či zasedání nominačního pléna
První vlaštovkou ZOH v Soči bylo představení olympijské kolekce v Obecním domě. AV MEDIA se postarala o kompletní technologické zajištění celé akce. Efektové a scénické nasvícení, především stropu a varhan Smetanovy síně Obecního domu, navodilo perfektní uměleckou atmosféru. Dále jsme zajistili ozvučení sálu a dodání zvukového signálu do režie České televize. Projekce na molton (speciální projekční povrch) před varhany a na kulisy na pódiu představila motiv lipových listů, inspirovaných secesním malířem Alfonsem Muchou a podtrhla výjimečnost kolekce.
Další akcí byla nominace českých sportovců, jejichž jména byla definitivně potvrzena v polovině ledna na Pražském hradě, kde zasedlo nominační plénum Českého olympijského výboru. O technologické zajištění večera se opět postarala AV MEDIA, když dodala stěnu z bezrámových LCD o rozměrech 3 × 3 m, zajistila ozvučení a osvětlení celého sálu včetně distribuce signálu do České televize.