Kam se ubírají běžecké závody?
Tomáš Pavel, organizátor běhu Neon Run, nám odpověděl na několik zvídavých dotazů. Přečtěte si, co obnáší organizace takového závodu, jaká je role AV technologií a jaké jsou nejnovější trendy běžeckých akcí.
Neon Run se uskutečnil v Čechách vůbec poprvé. Proč jste se rozhodl uspořádat zrovna tento závod?
Koncept běhu Neon Run nás napadl při pořádání našich nočních běžeckých závodů NIGHT RUN. Tyto akce jsou spíše závody, i když sem tam někdo to bere jako sportovně společenskou akci. Napadlo nás uspořádat nezávodní běh pro širokou veřejnost, kde by se účastníci bavili a odnesli si velký zážitek, jak sportovní, tak kulturní. Tento nápad přišel v pravý okamžik. Neon Run je zcela nový koncept – neběží se na čas, ale jde o to si užít světelné a neonové zóny, mít radost z pohybu a dokázat si užít danou akci s celou svou rodinou.
Co organizace takového závodu obnáší a v čem je složitá?
Proti ostatním běžeckým eventům, které pořádáme, je organizace Neon Runu značně složitější. Samotné vymyšlení a zrealizování světelných a neonových zón je komplikované, je třeba počítat s logistikou elektrocentrál a elektro světel a tak dále. Důležité je, aby vše bylo v daný okamžik na svém místě. Jde o noční běh, což akci také komplikuje. A nesmí se zapomenout ani na bezpečnost běžců. Pro každého účastníka jsme museli se značným předstihem objednat neonové artikly, bez kterých se závod neobejde. Jde nejen o neonové tyčky, ale i čepice, brýle a mnoho dalšího.
Jaká je role audiovizuálních technologií na závodech, které pořádáte?
Naše eventy jsou právě tímto vyhlášené. Audiovizuální technika je pro naše akce skutečně nejdůležitější, tedy pokud pominu výsledky závodníků. Zakládáme si na dobrém moderátorovi a DJ, kteří se snaží před během účastníky rozproudit, přinést mezi ně dobrou náladu a motivaci k akci. Používáme velkou LED mobilní obrazovku, kde běží reklamy našich partnerů a další důležité informace.
Jaké jsou nejnovější trendy běžeckých závodů?
Absolutní novinkou jsou právě tyto zážitkové akce s barvami. Na těch skutečně platí známé heslo: Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Na příští rok chystáme novinky ve vizuální stránce našich akcí. Chtěli bychom použít více LED zobrazovacích technologií, na kterých bychom rádi zobrazovali příspěvky z Facebooku a Instagramu. Naše hlavní komunikace probíhá přes tyto dvě sociální sítě, a tak bychom je chtěli propojit s našimi běhy na místě.
Získáváte nějakým způsobem zpětnou vazbu od návštěvníků?
Zpětná vazba je pro nás velice důležitá a právě pomocí sociálních sítí se nám daří monitorovat, jaký úspěch akce měla. Hned po běhu vidíme, jak se to všem líbilo, či nelíbilo a co bychom měli změnit. Účastníci jsou v tomto směru úžasní, hned po eventu zaplaví Facebook a Instagram fotografiemi z akce s kladnými komentáři. To nás nesmírně těší. Víme, že to co děláme, má smysl.
Jak jste vnímal Vaší první spolupráci s AV MEDIA? Vyhovuje Vám jako partner?
AV MEDIA jsme poptali cca 3 měsíce před akcí a hned nás kontaktovali zpět s mnoha nápady, což nás velice potěšilo. Věděli jsme, že to jsou profesionálové, a tak jsme jim zadali tu nejtěžší část - produkci zóny Letohrádku Hvězda. Společně jsme se byli podívat na místě činu a po týdnu zaslali návrh. Schválili jsme si ho, ačkoliv jsem úplně nevěřil, že něco tak složitého dopadne. V den akce jsem se o AV MEDIA vůbec nemusel starat, všechno jsem nechal na nich. Když závodníci dobíhali do cíle a vyprávěli si o skvělém neonovém barevném nasvícení Hvězdy, věděl jsem, že kluci odvedli svou práci na jedničku s hvězdičkou.
Jaké další projekty chystáte do budoucna?
Nyní nám jede sezóna NIGHT RUN. Připravujeme velice oblíbenou akci ZOMBIE NIGHT RUN, která se koná na Vítkově 29. října a opět očekáváme přes 2000 běžců. Novinku Neon Run chceme i příští rok zopakovat a to v ještě větším stylu. Možná bychom se s touto akcí mohli rozšířit i do okolních států, ale to předbíhám. Byli bychom moc rádi, kdyby se i za rok AV MEDIA stala hlavním partnerem.