Do Olympijských parků v České republice zavítalo milion návštěvníků

Téměř milion návštěvníků si přišlo zasportovat do Olympijských parků v Pardubicích, Plzni, Ostravě a na Lipně za sedmnáct dní, po které byly v provozu.

Branami největšího lipenského parku, který po technologické stránce zajišťovala AV MEDIA, prošlo téměř 350 tisíc návštěvníků. "Tyto počty návštěvníků jsou jednoznačně úspěchem. Ještě víc mne těší, že lidé mířili do parků hlavně za sportem. Viděl jsem, s jakým nadšením především děti zkoušely jednotlivé sporty," uvedl předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval v tiskové zprávě.

Olympijský park Rio-Lipno

S ukončením olympijských her v Riu de Janeiru skončil také projekt třítýdenní zábavy a sportu pro celou rodinu v Olympijském parku Rio-Lipno, který technologicky zajistila AV MEDIA, oficiální dodavatel českého olympijského týmu. Na březích lipenského jezera panovala skutečně skvělá atmosféra. Celá akce trvala 17 dní a návštěvníci si mohli vyzkoušet 47 olympijských i neolympijských sportů. „Šlo o skvělou propagaci olympijských myšlenek. Obrovský zájem byl o všechny sporty, od těch velkých a tradičních, jako fotbal, atletika, basketbal, až po ty menší, jako box, judo nebo šerm,“ dodal Marek Tesař, marketingový ředitel ČOV.

AV technologie na Lipně

Organizátoři připravili bohatý sportovní i hudební program a po parku o rozloze neuvěřitelných 63 000 m2 nechali rozmístit více než 60 m2 LED obrazovek a dalších zobrazovačů. Ty umožnily návštěvníkům parku sledovat nejen výkony českých sportovců, ale zároveň společně fandit a těšit se z jejich úspěchů. Atmosféru celého parku dokreslilo několik set metrů LED pásek, 200 světel a mnoho další techniky. Díky technologickému propojení s přenosovým studiem ČT návštěvníci byli doslova součástí olympijského dění ve všech částech parku.

Postarali jsme se i o technologické zajištění a odbavení T-Mobile FanZone, kde lidé fandili u televizních přenosů promítaných na LED stěně o velikosti 12m2, která byla pro lepší odolnost proti větru připevněna na lešení se zátěžemi. Diváci měli také možnost si zahrát plážový fotbal na jedné z největších pískových arén v republice, kterou jsme kompletně ozvučili.

Plánování a příprava parku byly velice náročné a trvaly více než rok. „Samotná instalace zabrala patnácti technikům týden. Příprava akce byla náročná, ale i díky profesionálnímu týmu, který má s Olympijskými parky mnoho zkušeností, vše proběhlo bez problémů,“ říká Jan Kubinec, ředitel obchodního týmu pronájmového segmentu AV MEDIA.

Propojení sociálních sítí

Návštěvníky parku Rio-Lipno bavil jedinečný způsob odbavování a zobrazování příspěvků ze sociálních sítí na LED obrazovce u hlavní stage. Na svém Facebooku, Instagramu nebo Twitteru mohli sdílet fotografie a komentáře, které se při označení určitými hashtagy objevily na projekci. Diváci tak měli možnost podporovat sportovce nebo se pochlubit fotografiemi svých sportovních výkonů.

Na Lipno zavítali olympionici a sportovní legendy

Park kromě třicítky olympioniků v čele s olympijským vítězem Lukášem Krpálkem a bronzovými medailisty Jiřím Prskavcem a Ondřejem Synkem, kteří na Lipno přicestovali přímo z Rio de Janeira, navštívila i řada dalších sportovních i nesportovních osobností včetně Štěpánky Hilgertové, Kateřiny Neumannové, Evy Samkové či Romana Šebrleho a světové rekordmanky v běhu na 800 metrů Jarmily Kratochvílové.

Některá sportoviště na Lipensku zůstanou i po uzavření Olympijského parku. Atletického hřiště ve Frymburku dostalo nový povrch, byla otevřena pumptracková dráha na Kramolíně a zůstane i beach aréna v Lipně nad Vltavou nebo molo pro jachtaře v Černé v Pošumaví. Místní obce od Českého olympijského výboru a České unie sportu dostaly také pingpongové venkovní stoly, basketbalové koše, šachové stolky, bezpečné fotbalové branky a další sportovní vybavení.

Český dům v Rio de Janeiru

AV MEDIA nepůsobila během olympiády pouze na Lipně. „Nezapomeňme na aktivity přímo v Rio de Janeiru. Už na konci července odjel náš realizační tým do Ria, kde technicky vybavil Český olympijský dům, tzv. Casa Tcheca, který navázal na úspěšné projekty z minulých let,“ dodává Jan Kubinec. Český dům v Rio de Janeiru nadchl nejen české fanoušky a návštěvníky olympijských her, ale především místní Brazilce. Byl místem fandění u televizních přenosů, soutěžení a hlavně místem setkání a oslav úspěchů s našimi sportovci. Obrovský zájem byl o čepované plzeňské pivo, Zátopkovy nohy a také o výstavu MPO, která představovala to nejlepší z českého průmyslu, např. koloběžky, na kterých se návštěvníci mohli projet.

AV MEDIA kompletně zajistila Český dům po technologické stránce. První výzvou byla již samotná doprava vybavení do Brazílie – první část se plavila lodí a druhá část putovala letecky, což je varianta dražší, ale časově mnohem úspornější. Na místě jsme se postarali nejen o kompletní osvětlení a ozvučení, ale i o zajištění projekcí – diváci mohli sledovat sportovce na velkoplošné obrazovce sestavené z devíti bezrámečkových plazmových displejů a na 15 dalších menších zobrazovačích rozmístěných ve všech třech prostorech Českého domu. Pomocí optických kabelů jsme vytvořili oboustranné signálové propojení s Českou televizí na vzdálenost 300m. V Českém domě jsme pak vybudovali čtyř kanálový televizní okruh, abychom dle zájmu diváků mohli vysílat sportovní klání s českými komentáři na ČT 2 a ČT Sport nebo v portugalštině na brazilském kanálu. Mysleli jsme i na partnery, pro které byl vyčleněn jeden reklamní kanál. Novinkou ve službách AV MEDIA bylo vybudování kompletní IT infrastruktury v Českém domě, včetně zajištění linky pro živé vysílání Českého rozhlasu z jejich studia.

Olympijský park v Pardubicích

Společnost Yventech, člen skupiny AV MEDIA, se stala dodavatelem audiovizuální techniky a produkce Olympijského parku v Pardubicích, který s přibližně čtyřmi sty tisíci návštěvníky byl tím nejpopulárnějším vůbec. Diváci si na místě mohli vychutnávat olympijskou atmosféru díky LED stěně a mobilním LED vozíku, na kterých se promítaly televizní přenosy. Yventech se postaral i o kompletní ozvučení a osvětlení parku a zajistil hlavní stage i s odbavením a zpracováním záznamu. Pro ty, kteří park navštívit nestihli, byl připraven Youtube kanál a internetový přenos, kde se vysílalo aktuální dění v parku. 

Foto:

ČOV 2016/Markéta Navrátilová

ROBE/Petr Slavík

Chcete podobnou akci?

Podobné reference