O Olympijských parcích jsme hovořili s Markem Brodským z ČOV
Proč jsou Olympijské parky důležité a co je jejich největším přínosem, nám pověděl Marek Brodský, ředitel komunikace Českého olympijského výboru.
Proč organizujete Olympijské parky? A Co je jejich největším přínosem?
Naší základní motivací je představit sport jako životní styl, kterému stojí za to se věnovat. Chceme ho tak představit co nejvíce lidem, což nám formát Olympijského parku umožňuje. Zaměřujeme se především na děti a mládež, chtěli bychom, aby se sportu věnovaly trvale, aby sport braly jako pevnou součást svého života.
Kdy jste začali organizovat Olympijské parky a jak se postupem času mění?
Impulsem byl Český dům v Londýně, který navštívilo asi 50.000 Čechů. O dva roky později na olympiádě v Soči bylo jasné, že Český dům bude pro naše fanoušky hůře dosažitelný, tak jsme jim chtěli olympijskou atmosféru přenést domů. Zároveň jsme se chtěli vyhnout tomu, aby olympiádu, tuto oslavu sportu, lidé strávili před televizní obrazovkou a na sport vůbec neměli čas. Hledali jsme způsob, jak je zvednout z křesel a donutit je, aby si šli zasportovat. Vznikl park na Letné, který skončil velkým úspěchem – navštívilo ho asi 400 000 lidí a byly tam prezentovány zimní sporty.
Jak byste stručně charakterizoval Olympijský park Rio-Lipno?
Při vyhodnocení Olympijského parku z Letné jsme zjistili, že by návštěvníci přivítali podobnou akci mimo metropoli. Zároveň letní sporty vyžadují velkou vodní plochu. Našli jsme ideální místo zde na Lipně, kde je výborná infrastruktura, a zároveň ideálního partnera v Jihočeském kraji a lipenských obcích.
Čím se TEDY rio-lipno liší od toho předešlého olympijského parku?
Především skladbou sportů – letní sporty vyžadují třeba vodní plochu nebo písek na plážové sporty. T-Mobile Beach Aréna v Lipně nad Vltavou je třeba jedním z největších pískových hřišť v republice a jednoznačně tady patří k nejpopulárnějším sportovištím.
Jste spokojeni s návštěvností parku?
Konečný počet návštěv je lehce nad 340 tisíc, což je úžasné – vždyť zasportovat si přišlo v průměru přes 20 tisíc lidí za den. Jsme spokojeni.
Co Vás tady zatím nejvíce potěšilo?
Všechny nás potěšili velmi pozitivní reakce od jednotlivých sportovních svazů, které zde mají na starosti představení svých sportů. Všichni mluvili velmi pozitivně o tom, kolik lidí k nim chodí a jakou mají chuť si ty sporty vyzkoušet, především děti. Ať už jde o ty tradiční, jako fotbal nebo atletiku, nebo o ty „menší", jako box nebo šachy.
Jak získáváte zpětnou vazbu od návštěvníků?
Stejně jako na Letné provádíme průzkum, který pro nás připravila renomovaná agentura. Můžete tady potkat tazatele, kteří oslovují návštěvníky a probírají s nimi sadu otázek, která by měla pomoci do příštích let, jak park posunout, aby co nejvíce vyhovoval návštěvníkům.
Jak vnímáte AV MEDIA jako partnera?
AV MEDIA je skvělý partner. Nedovedu si představit, že by někdo jiný zvládl tak náročné úkoly, které tu máme - přece jen jsme uprostřed šumavské přírody, technici si musí poradit s vlhkem, zimou… Jednou větou – jako by pro AV MEDIA neexistovaly překážky, jenom výzvy!