Využití ClassVR ve výuce cizího jazyka

Na Střední odborné škole, Praha 5, Drtinova 3/498 vyzkoušeli virtuální realitu se systémem ClassVR i ve výuce jazyků. Tento systém studentům nabízí unikátní možnost ponořit se do prostředí dané země a jazyka, který studují. Začali od nejjedodušších aktivit, jako je popis obrázku a realizace rozhovorů na konkrétním místě. Ale již přemýšlí, jak dále využít brýle pro snadnější zprostředkování každodenních situací ve výuce, případně pro větší zapojení výuky reálií. V rámci podpory rozvoje informační gramotnosti a digitálních kompetencí žáků plánují také, že si žáci budou vytvářet simulace sami.

Se systémem se do jisté míry učili sami, postačilo pouze úvodní instruktážní školení, kde se seznámili okrajově s technickou stránkou systému, základní obsluhou brýlí (zapínáním, vypínáním brýlí) a základním ovládáním programu (vyhledávání a přiřazování aktivit).

Prostřednictvím virtuální reality se žáci mohou interaktivně seznámit s reálnými situacemi, procvičit si slovní zásobu a komunikaci v cizím jazyce v prostředí, které odpovídá jejich úrovni znalostí. Vzhledem k tomu, že někteří žáci jsou citliví na obraz v brýlích, a také někteří neudrží svoji pozornost dlouhodobě, je nutné aktivitu naplánovat na kratší čas, případně zařadit během práce přestávky, kdy žáci odloží brýle a diskutují o tom, co viděli. Ale střídání aktivit a metod by mělo být samozřejmou součástí dobře naplánované hodiny. Každopádně tento přístup s využitím VR nejen zvyšuje motivaci k učení, ale také podporuje rozvoj jejich jazykových dovedností.

Podobné reference