Kino Pilotů láká na hollywoodské premiéry i festivalové filmy
Řešení „boothless cinema" je skvělým řešením pro menší kina, která nemají možnost instalovat projektory do projekčních kabin
V současné době se vrací trend menších kin, která uvádí filmy, které se nedostávají do běžné distribuce. K těmto kinům patří i Kino Pilotů, jehož počátky sahají do 30. let minulého století. Provozovatelem tehdejšího kina byl Svaz československých pilotů. V devadesátých letech kino svůj provoz ukončilo a prostory byly využívány jako klub nebo jako squashové centrum. V letošním roce proběhla celková rekonstrukce, díky které nyní kino disponuje dvěma sály, které jsou vybavené nejmodernější technologií a divákům nabízí komfortní prostředí a skvělé filmové zážitky. Současným provozovatelem kina je Jan Macola ze společnosti Mimesis Film. Ten se chce především zaměřit na filmy uváděné na přehlídkách, jako je festival v Locarnu nebo San Sebastiánu.
Původní sál byl rozdělen na dva menší sály s celkovou kapacitou 150 míst. Při rekonstrukci se podařilo zachovat i některé původní architektonické prvky architekta Štrunce. Vzhledem k tomu, že se jedná o menší prostory, bylo nutné přejít k řešení, které umožňuje instalovat kinoprojektory bez projekčních kabin, tzv. "boothless cinema". Tyto projektory jsou umístěny ve speciálních protihlukových boxech. V nich jsou instalovány projektory NEC NC900A-C. V kině jsou dále instalovány kinoservery Doremi DCP 2K4 pro sál Luke a Doremi DCP2000 pro sál Han a zvukový systém se 7.1 kanály využívající kinoprocesory DataSat AP-20.
Podívejte se na reportáž České televize (20:23 - 25:34)ČT
Kino Pilotů plánuje promítat nejen filmové premiéry, ale i dokumentární tvorbu a festivalové filmy, které se nedostávají do běžné distribuce.
Prohlédněte si galerii
KINO PILOTŮ
Kino Pilotů navazuje na tradici vršovického Kina Pilotů ze 30. let a Kina Zahrádka založeného už v roce 1908. Kino Pilotů má dva sály, které se jmenují Luke a Han. Dohromady se do nich vejde 150 diváků. Program Kina Pilotů je stavěn tak, aby mohl hostit film každého typu, a aby jediným limitem výběru byl vkus rezidentních a hostujících dramaturgů, nikoliv "národnost", žánr, zaměření nebo stopáž.