Jazyková laboratoř doma
O zkušenost s distanční výukou angličtiny v době uzavřených škol se s námi podělila paní učitelka Mgr. Radka Konečná ze ZŠ 5. května v Liberci. Podívejte se na zpětnou vazbu od žáků. Máte-li Robotel, zkuste to také!
Učím angličtinu ve 3., 4., a 5. ročníku a běžně ve škole pracujeme v jazykové laboratoři Robotel. Jak ve výuce pokračovat i přes uzavření škol? Díky cloudovému řešení Robotel Homework jsem všem nabídla možnost pracovat "jako v naší jazykovce". Online, z domova. Ve čtvrtém ročníku této nabídky využilo osm dětí z osmnácti a v pátém ročníku dokonce polovina. Z těch mých nejmladších to zkusili dva.
Všechny jsem požádala o zpětnou vazbu a dozvěděla jsem se:
– přihlášení bez problému,
– první otevření SmartClass trvalo celkem dlouho, odklikávalo se několik povolení, většina si musela zaktualizovat Flash, ale nakonec se to všem, kteří chtěli, povedlo,
– u všech bylo velké nadšení, že nemusí jen používat tužku, papír; že tam měli poslechová cvičení, videa a že hned viděli hodnocení své práce,
– trochu je mrzelo, že většině nefungovalo nahrávání se, protože neměli u počítačů externí mikrofon, ale teď už vědí, co a jak,
– také byli žáci spokojeni, že už to prostředí znají, nemusí se učit ovládat nic nového,
– rodiče byli zase rádi, že nemusí dětem nic tisknout, čekat na maily atd., děti si rovnou otevřou naše webovky, přihlásí se a „jedou“.
ZŠ 5. KVĚTNA, LIBEREC
Výborné je, že se děti dál učí jazyk atraktivní, efektivní a intenzivní formou a především pokračují i v aktivitách zaměřených na poslech a mluvení. Kladná zpětná vazba mě velmi posiluje, zápornou jsem zatím žádnou nedostala.