SLAVNOSTNÍ PŘEDSTAVENÍ LETOUNU L-39NG PRO AERO
Slavností vyjetí prvního předsériového letounu L-39NG z hangáru (roll-out) představovalo pro AERO Vodochody AEROSPACE největší událost tohoto roku.
Po společném definování akce ve spolupráci s týmem Aero se na celé akci podílely kromě AV MEDIA také další dvě společnosti z evropské skupiny oneAVteam – YVENTECH a RENTAL PRO. Wow-efektem se mj. stalo rozestoupení LED stěny.
L-39NG je důležitým milníkem pro společnost Aero Vodochody – jde o první nově vyvinutý proudový letoun po více než dvaceti letech. Projekt letounu navazuje na aerodynamickou koncepci letadla L-39 Albatros z 60. let.
L-39NG plní funkci proudového cvičného letounu, ale je současně schopný uspět v roli lehkého bitevníku. Je vybaven nejmodernějšími technologiemi jako je vyspělý digitální kokpit včetně sofistikovaného palubního virtuálního výcvikového systému a přilbového zaměřovače HMD.
Aero Vodochody je silný hráč na poli lehkých proudových letounů v Evropě i ve světě – celkově již vyrobil na 6700 těchto strojů. Strategickým partnerem projektu letounu L-39NG se v roce 2015 stala česká společnost Omnipol.
Kompletní informace o letounu L-39NG
SLAVNOSTNÍ ROLL-OUT
Slavností předvedení L-39NG proběhlo v pátek 12. října 2018 v areálu společnosti v Odolené Vodě. Události se zúčastnili důležití zahraniční hosté z řad vojenských představitelů několika států, potvrzení zákazníci i česká politická delegace v čele s předsedou vlády Andrejem Babišem.
Vybraní účastníci slavnostního roll-outu shlédli propracované video shrnující vývoj letounu a jeho technickou dokonalost z pohodlí zastřešené tribuny s vyhřívaným hledištěm. Zlatým hřebem programu se pak stalo závěrečné odhalení letounu, které se mj. sestávalo z konstrukčně náročného efektu rozdělení LED stěny v polovině tak, aby uvolnila místo letounu, který vyjel z hangáru plného světel a umělého dýmu přímo před publikum. LED stěna následně po stranách přibližovala dění u letounu v živém vysílání. Skvělý výkon také podala Lucie Výborná, která celou akci moderovala.
V sobotu program pokračoval akcí pro dva tisíce zaměstnanců Aera Vodochody. Celkově shlédlo akci ve dvou dnech přes 2500 lidí.
KOMPLEXNÍ TECHNICKÉ I OBSAHOVÉ ZAJIŠTĚNÍ
OneAVteam připravil koncept akce společně se zákazníkem a následně ho zařídil na klíč. „Vedle interního produkčního týmu patří velký díl Janu Venigerovi, pro maximální profesionalitu při celkovém zajištění hardware akce. Poprvé se též koordinoval kreativní tým, který pro vizuální stránku show využíval real-time 3D technologii umožňující měnit obsah prezentace a show až do posledního okamžiku, což se velmi osvědčilo a klient byl touto flexibilitou kreativní technologie příjemně překvapen.“ prozradil více podrobností o realizaci eventu Jan Burian z AV MEDIA.
„S AV MEDIA spolupracujeme již několik let. Jsem ohromen dobrou spoluprací, kterou s nimi máme. Jejich schopností porozumět tomu, co potřebujeme, a poskytovat inovativní řešení, která naplňují náš záměr. Dokáží nabídnout velmi efektivní řešení s velmi vysokou kvalitou a co je neméně důležité, dodávají ji v dobrém poměru cena/výkon. Po eventu AERO L-159 ALCA v minulém roce byl roll-out AERO L-159NG také úspěšný.
Roll-out L39NG představoval více než standardní roll-out. Více než 20 let Aero nevyvíjelo nové letadlo, proto byl v podstatě launchem produktu. A my jsme také museli na trhu ukázat naši důvěryhodnost jako výrobce letadel. Chtěli jsme tyto informace doručit velmi inovativním a efektivním způsobem a AV Media v tom byla perfektním partnerem. Věříme, že s nimi budeme i nadále spolupracovat na základě dosavadních velmi dobrých výsledků.“
Damiano Cotula, Ředitel strategie a PR Aera Vodochody
Společnosti AV MEDIA, RENTAL PRO či YVENTECH ze skupiny oneAVteam se na akci pořádanou pro AERO Vodochody nepodílejí poprvé. Již v minulosti měly příležitost technicky zajišťovat například slavnostní představení lehkého bitevníku L-159 ALCA.