Nový letoun Aero opět v akci
Tým AV MEDIA připravil pro společnost Aero originální show plnou překvapení a moderních technologií. Pro představení nového letounu jsme zvolili rozšířenou realitu a tzv. Black box se stropní a přední projekcí.
Aero Vodochody je původním tuzemským leteckým výrobcem, který nejen přežil „divoká 90.léta“, ale úspěšně dodává komponenty letadel do celého světa. Vedle zakázkové výroby má ale i své vlastní produkty – lehký bitevník Aero L159ALCA a inovovaný cvičný model Aero L-39 NG. Díky úspěchu nasazení L159ALCA v zahraničních misích vzrostl zájem o tento letoun, a tak Aero Vodochody obnovilo po třinácti letech jeho výrobu a je připraveno znovu začít dodávat nové letouny tohoto typu. A právě toto byl důvod oslavy, kterou Aero s pomocí AV MEDIA uskutečnilo.
Moderní představení high-tech produktu se neobejde bez těch nejmodernějších technologických řešení, která se postarají o nezbytný „wow efekt“. Pro představení nově vyrobeného, vylepšeného letounu Aero L-159 Alca přímo v areálu výroby ve Vodochodech byla zvolena hned dvě speciální řešení – speciální imerzivní multi-projekce a systém průhledové rozšířené reality HoloLens.
Velkolepá show, které se zúčastnil i předseda vlády Bohuslav Sobotka, byla určena zejména pro investory, členy vlády a novináře. Cílem bylo představit nový, ultramoderní lehký bitevník L-159ALCA, který je připravený k produkci. Na přípravu nebylo mnoho času, mj. protože kalendáře politické reprezentace jsou velmi obsazené a vrtkavé. „Na vymyšlení celého konceptu a tří scénářů jsme měli pouze pět týdnů,“ popisuje přípravu akce Jan Buriánek ze společnosti AV MEDIA. „Jelikož se jedná o letoun a vše podstatné se odehrává na nebi, vyloučili jsme tradiční frontální prezentaci a vznikly tři odlišné koncepty – dóm, oblouková prohnutá projekce a vítězný návrh Black Boxu včetně propojené přední a stropní projekce.“ Nakonec právě představení letounu „na stropě“ Black Boxu a propojení celé show s prostorovým směrovým 6 kanálovým zvukem vyvolalo největší wow efekt.
Black Box projekce na stropě
Projektový tým AV MEDIA navrhl a vytvořil obsah pro tzv. Black Box projekci, při které se promítá na černé plátno a obraz tak doslova „vystupuje ze tmy“. Celá prezentace proběhla podle předem stanovené emoční křivky. Bylo tak dáno, ve kterém momentu bude divák zaujatý, překvapený nebo nadšený. V souladu s tímto konceptem byl připraven veškerý obsah, který mj. využíval synchronně frontální projekci, obraz na stropě, řízená efektová světla a prostorový zvuk. Celkově bylo rozlišení celé show přes 10Mpix. V tomto rozlišení a v tomto termínu šlo prakticky o nadlidský úkol. Bylo třeba vytvořit původní 3D animace výměny zbraňových systémů, simulaci bojových pozicí, dotočit záběry z výroby, udělat kompozici multi-projekční show a to celé synchronizovat s 3D zvukem. Celá show začala tradiční přední projekcí, která byla v určeném momentě rozšířena o strop, a následně hlavní vizuální část probíhala nad hlavami diváků. Audience díky Black Boxu až do poslední chvíle netušila, že show bude probíhat na stropě, což přispělo k žádanému momentu překvapení. Technologicky toto řešení zajistilo celkem pět výkonných projektorů, zvuková multikanálová aparatura s prostorovým zvukem, efektová RGB LED světla a to vše bylo synchronizováno pomocí multi-výstupových projekčních serverů.
Microsoft HoloLens
Brýle HoloLens jsou prvním headsetem rozšířené reality od společnosti Microsoft. Oficiální uvedení na tuzemský trh je teprve čeká, ale ve světě je to již vyhledávané řešení pro úspěšné nasazení rozšířené reality do průmyslu. Skutečnost, která uživateli umožňuje do reálného prostředí zasadit 3D „hologramy“ (počítačové modely) téměř libovolné velikosti, byla donedávna v kategorii sci-fi. HoloLens je výjimečné technologické zařízení, které snoubí schopnost monitorovat okolní prostor, nacházet v něm vhodné plochy či 3D objekty a na ně nasazovat požadovanou 3D grafiku.
Pro Aero tak byl vytvořen zcela originální obsah na míru, který představoval letoun L-159ALCA trochu „jinak“. Účastníci akce mohli po nasazení headsetu na hlavu doslova vidět do letounu díky simulovanému rentgenovému vidění – mohli si tak prohlédnout motor a kokpit letadla. Mohli také porovnat různé varianty zbraňových systémů, které z bezpečnostních důvodu nemohly být představeny naživo. Tuto prezentaci oceňovala nejen laická audience, ale i odborníci přímo z Aera Vodochody.
Prostorový zvuk
O nezapomenutelný zážitek z celé projekce se postaral i 5.1 prostorový zvuk. Audio bylo poskládané z reálných zvuků letadel, které se nahrávaly speciálně pro 3D použití na letišti. Atmosféru rovněž navodila efektová řízená LED světla a nechyběla ani mlha, nezbytná pro jakoukoliv light show.
Show předčila očekávání
Samotná akce byla korunována skutečnou ukázkou letu bitevníku L-159ALCA a bylo tak možné porovnat, jak zvuk letounu, tak jeho podobu na obloze. Bylo zajímavé, že se vizuální i zvukový zážitek blížil vytvořené show. Představení letounu přímo v hangáru, kde bylo možné ukázat i skutečná letadla v různých fázích výroby, byla dobrá volba.
Zpětná vazba všech zúčastněných byla velmi pozitivní, celá akce se doslova a do písmene povedla. O celé oslavě informovala jak tuzemská, tak zahraniční média a navíc tak vzniklo mnoho nápadů na další podobné akce zaměřené zejména na prodej výrobků Aero ve světě. Už tři dny po této show byla jeho zjednodušená verze převezena na výstavu do Brazílie.
Tato oslava znovuobnovení letounu byla ukázkou náročné akce pro náročného klienta, která se povedla i díky bezchybné spolupráci týmů napříč AV MEDIA. Scénáristický tým byl z týmu kultury, technický koncept z projektového oddělení, programování proběhlo na oddělení instalace a realizaci show kompletně zajistil pronájmový tým.