Kampaň Správná škola, propagující efektivní zapojení moderních technologií do výuky, vyhlásila vítěze soutěže o nejlepší video. Odborná porota udělila ocenění školám ZŠ Litvínovská Praha a ZŠ Hustopeče. Další čtyři školy si odnesly speciální ceny. Soutěž o nejlepší video je součástí dlouhodobé kampaně Správná škola společnosti AV MEDIA, lídra na trhu technologií pro vzdělávání, který se snaží posouvat výuku v českých školách. Partnerem soutěže je společnost Microsoft.
Ceny odborné poroty v podobě školního výletu do jedné z vědecko-zábavních institucí po celé ČR v hodnotě 15 000 Kč získaly Základní škola Litvínovská v Praze 9 a Základní škola Hustopeče. ZŠ Litvínovská byla porotou oceněná především za zcela přirozené a efektivní využívání technologií a samostatnost žáků. Jsou zde zachyceny aktivity skupinové výuky, individuální práce i moderního pojetí frontální výuky se zapojováním žáků. Za komplexní pohled na využití interaktivní techniky napříč všemi ročníky si cenu zasloužili žáci ze ZŠ Hustopeče.
Všechny zaslané soutěžní příspěvky škol byly velmi kvalitní a nápadité po stránce technické i didaktické. Porota se proto rozhodla udělit ještě čtyři speciální ocenění. V kategorii Networking jej obdržela Střední průmyslová škola Česká Lípa za spolupráci tří stupňů a propojení škol na dálku. Projekt Afrika Základní školy Brno, Botanická 70, byl vybrán jako nejzajímavější příklad Projektového vyučování. Za Sociální rozměr videa si speciální cenu odnesla Základní škola Jablonec nad Nisou - Rýnovice. Nejrychlejšími filmaři byli studenti z Gymnázia a Střední odborné školy Chodov.
„Potvrdilo se, že žáci chtějí moderně pojatou výuku a budou si ji stále více žádat. Tyto technologie a jejich nasazení se týkají bez výjimky všech – škol malých i velkých, státních i soukromých, prvního, druhého stupně nebo středních škol,“ shrnuje výsledky soutěže odborník na školství Mgr. Miloslav Hubatka. „Výsledky kampaně dokazují, že kreativita, nápady a jejich přínosné realizace českým učitelům nechybí. České školy a učitelé jsou srovnatelní s jinými evropskými zeměmi. Jen je třeba neusnout na vavřínech a v tomto nastartovaném trendu dál pokračovat,“ dodává Mgr. Miloslav Hubatka.
Soutěž probíhala od 24. února do 15. května 2016. Přihlásit se mohly všechny třídy na českých základních i středních školách. Úkolem bylo natočit video zachycující vzdělávání a rozvoj studentů s využitím moderních ICT prostředků jako jsou například interaktivní tabule, žákovská zařízení, jazykové laboratoře, digitální měřicí systémy aj.
„Od soutěžících jsme získali spoustu inspirativních videí, které dokazují, že moderní výuka děti baví. A především, jsou-li technologie využívány takto správně, pomáhají k rozvoji kompetencí žáků. Všechna soutěžní videa jsou dostupná na webových stránkách kampaně a budou tak nadále sloužit jako inspirace pro ostatní školy. Cílem projektu je zapojit také rodiče, aby se aktivně zajímali o využívání ICT ve školách, kam chodí jejich děti. Mají-li zájem na rozvoji svých dětí, měli by dění ve „své“ škole ovlivňovat správným směrem,“ říká Ivana Melíšková, konzultant pro vzdělání ze společnosti AV MEDIA, která dodala do českých škol už 15 000 interaktivních tabulí a mnoho dalšího ICT vybavení.
Více informací o projektu včetně všech videí naleznete na www.spravnaskola.cz.