AV MEDIA EVENTS se stala technologickým partnerem výstavy Pixar – 30 let animace. A nejen o technologiích jsme si popovídali s Markétou Matouškovou z pořádající agentury Art Movement.

Proč vás jako pořádající agenturu oslovilo právě téma Pixaru?

Naše společnosti Art Movement pořádala v roce 2014 v Praze úspěšnou výstavu „Tim Burton a jeho svět“. Jakmile jsme se o existenci výstavy Studia Pixar dozvěděli, ihned jsme se o ni začali zajímat, protože velmi vhodně navazovala na tento náš předešlý projekt.

 

Bylo náročné uspořádat tuto výstavu v Čechách, jak dlouho jste se na ni připravovali?

Kontakt se Studiem Pixar proběhl ve zmíněném roce 2014 a teprve v roce 2019 se výstava realizovala. Je to tedy téměř 5 let práce. V mezi čase se naší společnosti dokonce podařilo realizovat ještě výstavu kultovního kanadského režiséra Davida Cronenberga, což byl další počin z řad filmových výstav.  

Nacházíme se za půlkou výstavy, jak prozatím hodnotíte její průběh? Co se vám nejvíce povedlo?

Výstava se těší velké divácké pozornosti a my jsme velmi potěšeni, že přes počáteční pochyby o pořádání výstavy v prostorách Křižíkova pavilonu, můžeme považovat tento projekt za velmi úspěšný. Nejvíce se nám asi povedla přestavba pavilonu v plnohodnotný „galerijní“ sál, což se při prvním pohledu na prázdnou budovu zdálo téměř nemožné.

Výstava má zábavně-vzdělávací charakter. Využily toho i školy pro třídní výlety či cílené návštěvy v rámci výuky?

Ano, výstavu navštívilo již několik stovek školních skupin a další stále proudí. Potvrdil se tedy velký vzdělávací potenciál celého konceptu výstavy.

V dnešní době se čím dál častěji prosazují do výstavnictví moderní technologie jako různé LED či LCD panely, SMART tabule, projekce, mapping, virtuální realita a podobně. Myslíte si, že mají moderní technologie ve výstavnictví své místo?

Moderní technologie zcela jistě své místo ve výstavnictví mají, přesto se výstava Pixar věnuje především právě té ruční práci, která vzniku animovaného filmů předchází. Na moderní technologie jsme však nezapomněli a v rámci expozice diváci uvidí celou řadu technologických prvků (kino – Artscape, projekce, Zoetrop – iluzivní stroj apod.).

Považujete trend aktivního zapojování návštěvníků a vyprávění příběhů prostřednictvím expozice za aktuální témata?

Myslím, že se nám podařilo prostřednictvím expozice vtáhnout diváka do vývoje a vzniku nejznámějších animovaných filmů všech dob, a proto bude vyprávění příběhů vždy aktuálním tématem a pro mnohé i velkou inspirací.   

Menší odlehčení na závěr – jaký je váš nejoblíbenější animovaný příběh z dílny studia Pixar?

Tuto otázku považuji vždy za tu nejtěžší, protože jsem na Pixarovských filmech doslova vyrostla a nyní také mé děti, ale pokud bych si měla opravdu vybrat jen jeden titul, byl by to film Hledá se Nemo.

Více o výstavě naleznete ZDE

Foto: Stanislav Milata