Společnost AV MEDIA pro VOŠ a SPŠ automobilní a technickou v Českých Budějovicích dodala kompletní měřící sadu PASCO, jazykové laboratoře Robotel, interaktivní tabule SMART Board, průmyslovou 3D tiskárnu a kompletně vybavenou imerzivní stěnu včetně tracking systému.
Škola tak získala prakticky nejmodernější prostředky pro výuku dostupné na trhu. Zatímco interaktivní tabule SMART se stávají standardem, tak 3D laboratoře byly k vidění do nedávna pouze ve vývojových pracovištích průmyslových gigantů nebo na universitách,“ říká k tomu Hanuš Horák, obchodní ředitel segmentu Školy z AV MEDIA.
3D laboratoř na VOŠ a SPŠ automobilní a technické je výjimečná tím, že používá vysoké rozlišení obrazu a mimořádný výpočetní výkon. Díky tomu není problém na 3D stereoskopické stěně zobrazovat modely průmyslových součástí, jako je motor, převodovka nebo celé auto. 3D učebna funguje v režimu „kino“ kde studenti mají na sobě 3D brýle a sledují speciální odborný výklad doplněný o stereoskopicky zpracovaná videa, fotografie či modely. 3D učebna má ale i pokročilý režim tzv. imerzivní stěny, kdy uživatel může sledovat prostor či objekt ve virtuální realitě stejným způsobem jako by byl v reálném světě.
„Studenti si tak mohou navrhnout svůj vlastní automobil, či konstrukční detail a doslova si ho virtuálně osahat,“ dodává Jan Buriánek, specialista 3D technologií z AV MEDIA. Umožňuje jim to 3D sledovací systém VICON TRACKER doplněný o imerzivní pomůcky APEX (3D ovladač se zpětnou vazbou) a VR glasses (brýle opatřené sledovacími značkami).
Systémy PASCO
Vybavení pro přírodovědné učebny moderními digitálními nástroji, které umožňuje názornější a atraktivnější výuku s osobním prožitkem studentů. Využitím digitálního měřicího systému čidel, senzorů a experimentálního zařízení PASCO si studenti velice jednoduše ověřují přírodní zákony v praxi nejen v laboratořích, ale také při projektové výuce přímo v terénu.
Digitální jazyková laboratoř Robotel
Moderní digitální multimediální jazyková laboratoř umožňuje vysokou efektivitu výuky jazyků, díky které lze více respektovat individuální tempo jednotlivých studentů, diferencovat výuku. Při komunikaci student využívá bohaté nabídky výukových materiálů s vysokou kvalitou zvuku, která podporuje autenticitu jazyka.