Společnost AV MEDIA zvítězila v letošním ročníku mezinárodní soutěže InAVation Awards v kategorii Live Event, a to s konferencí Retail Summit 2015. Navázala tak na loňský úspěch s projektem Olympijský park Soči – Letná, který zvítězil v té samé kategorii.
Do finálového kola se rovněž probojovaly projekty Kybernetický polygon (KYPO) v kategorii Education Facility a VIDA! Science centrum v kategorii Visitor Attraction. V desátém ročníku mezinárodní soutěže, která je součástí veletrhu ISE 2016, tak společnost uspěla jako jediný zástupce z České republiky v konkurenci téměř 150 přihlášených projektů z celé Evropy, Středního Východu a Afriky.
„Velmi si vážíme letošního úspěchu. To, že se pravidelně umísťujeme na předních místech v odborných soutěžích, je důkazem, že i v České republice vznikají vynikající projekty, které uspějí i v globálním srovnání,“ uvádí Tomáš Přáda, marketingový manažer společnosti AV MEDIA a dodává: „Přeji si, abychom i do budoucna měli možnost spolupracovat na podobně zajímavých a inspirativních projektech jako je Retail Summit.“
Konference Retail Summit 2015, kterou organizuje společnost Blue Events, s. r. o., je označována jako největší obchodní konference ve střední Evropě, kde se setkávají čeští i zahraniční podnikatelé, manažeři a experti, kteří diskutují o možnostech a ideálních podmínkách na středoevropském trhu. Loňského ročníku se zúčastnilo více než tisíc návštěvníků a téměř stovka velmi zajímavých řečníků. Klíčovým tématem se stalo "Hledání nových cest", které je nezbytnou podmínkou úspěchu obchodního podnikání. „Postarali jsme se o technické a technologické zajištění celé akce a vybavili jsme nejen hlavní sál, ale i 4 další malé sály. Do hlavního sálu jsme nainstalovali panoramatickou projekci, na kterou navazovaly další dvě plátna,“ říká Filip Klein, projektový manažer společnosti AV MEDIA a upřesňuje: „Díky tomu si mohl rekordní počet účastníků užít dokonalý zážitek z jednotlivých prezentací a prezentujícím jsme tak dopřáli komfortní způsob přednesu.“
Úspěšné projekty ve finálovém kole
Kybernetický polygon (KYPO) vznikl na Masarykově univerzitě v Brně za podpory Ministerstva vnitra České republiky za účelem realizace výzkumného projektu Ústavu výpočetní techniky. Jedná se o unikátní virtuální prostředí pro výzkum a vývoj metod na ochranu proti útokům nejen kritické informační infrastruktury. Společnost AV MEDIA zrealizovala technologie zahrnující zejména full HD projekce, zobrazovací stěnu ze skládaných displejů, videokonferenční jednotky či ozvučení, řídicí kabinu, řídicí systém, dále interiérové vybavení, mobilní vozíky, PC a AV racky, jakož i technické zázemí serverovny a další zařízení. Díky této spolupráci vznikl multifunkční prostor, který nalezne uplatnění nejen při simulaci případného kybernetického útoku, ale i u jiných odborných a vzdělávacích aktivit.
V projektu Vida! Science centrum, který se rovněž probojoval do finálového kola v kategorii Visitor Attraction, zrealizovala AV MEDIA veškeré audiovizuální technologie, scénická osvětlení, obsahovou náplň a propojila celé centrum návštěvnickým systémem V-PASS. Ten umožňuje návštěvníkům parku přímou interakci s expozicí a provozovatelům jednoduchou správu expozice včetně správy obsahu. Návštěvníci jsou přímo vtahováni do děje expozice, neboť se mohou díky QR kódu na vstupence aktivně zapojit do soutěží, mohou si nahrávat videa, pořizovat fotografie a díky softwaru ihned publikovat obsah na sociálních sítích.
AV MEDIA nominuje do této soutěže zajímavé realizace již od roku 2007 a již několikrát se probojovala do finálového kola. Letošní vítězství navazuje na loňský úspěch s projektem Olympijský park Soči – Letná a na úspěch v kategorii Integrace, který v roce 2009 získala za integraci audiovizuálního vybavení v rámci nové budovy Fakulty informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové.
O soutěži InAVation Awards
Soutěž InAVation Awards organizuje odborný časopis InAVate Magazine, který se zaměřuje na AV a IT technologie a jejich vzájemnou integraci. Odborná porota vybírá ze všech přihlášených projektů a firem finalisty, o kterých pak rozhoduje odborná veřejnost složená z technických manažerů, konzultantů, koncových uživatelů a systémových integrátorů. Jejich hlasy mají větší váhu než ty od výrobců a distributorů, takže vítězové v jednotlivých kategoriích skutečně reprezentují inovativní a mimořádné projekty z pohledu odborníků bez ohledu na to, zda jde o společnost velkou nebo známou. Více informací o soutěži naleznete zde.