Plánujete zorganizovat konferenci či podobnou akci a nemůžete se rozhodnout, jestli by měla proběhnout naživo, nebo kompletně online?
Správná odpověď možná leží uprostřed: připravte moderní hybridní event, na který účastníci ještě dlouho nezapomenou. Vybrali jsme pro vás hned 9 důvodů, proč byste hybridnímu eventu měli dát šanci.
1. EVENTU SE MŮŽE ZÚČASTNIT VÍCE LIDÍ
Zatímco u živého (onsite) eventu je kapacita omezená prostorem v místě konání, v případě hybridní akce máte mnohem volnější ruce. Část účastníků na event dorazí osobně a část se k němu připojí online, takže ho ve výsledku může sledovat mnohonásobně víc lidí.
Záleží jen na vás, jestli „online účastníky” do eventu interaktivně zapojíte, nebo je pouze necháte sledovat dění na scéně.
2. AKTIVNÍ ZAPOJENÍ ÚČASTNÍKŮ
Interaktivní zapojení návštěvníků jsme v předchozím odstavci nezmínili náhodou – jde o další velkou přednost hybridního eventu. I když jsou někteří účastníci stovky nebo tisíce kilometrů daleko od místa konání, mohou se do dění akce aktivně zapojovat společně se všemi, kteří dorazili osobně.
Možností máte spoustu: odpovídání na otázky, hlasování, losování a soutěže nebo třeba komunikace v eventovém chatu. Fantazii se meze nekladou. Účastníci připojení online mohou také přehrávat videa či ukazovat své prezentace.
3. POSBÍRÁTE VÍCE DŮLEŽITÝCH I ZAJÍMAVÝCH DAT
Když část eventu probíhá online, přináší to plusy nejen účastníkům a účinkujícím, ale i vám jako pořadateli. Snadno zjistíte, kolik lidí na akci dorazilo, budete mít přístup ke kontaktům na účastníky a také můžete během události sledovat, jak moc návštěvníci jsou nebo nejsou aktivní. To všechno vám poslouží jako skvělá data pro pořádání dalších akcí.
4. RYCHLEJI ZAREAGUJETE NA NEČEKANÉ ZMĚNY
Není nic horšího, než když pár hodin před eventem vypadne klíčový účinkující, například z důvodu nemoci či cestovních omezení. Jestli to má řešení? Pokud akci pořádáte hybridně, tak ano.
Vystupující nemusí chodit fyzicky a připojí se na scénu online. Stejně tak máte o starost méně, pokud dojde k omezení kapacity hromadných akcí. Na event pustíte jen tolik lidí, kolik můžete a zbytek se zúčastní na dálku.
5. UŠETŘÍTE ZA LETENKY I UBYTOVÁNÍ
Pořádáte-li velkou akci s mezinárodní účastí, pak si hybridní eventy zamilujete. Ušetříte díky němu hromadu peněz za letenky, ubytování nebo catering pro účastníky, kteří by jinak dorazili osobně. Investice do zapůjčení profesionální techniky pro realizaci hybridního eventu se vám tedy mnohonásobně vrátí. Zvlášť, když by na akci měli přijet převážně návštěvníci ze zámoří.
6. POMŮŽETE ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Peníze ušetřené za letenky jsou jedna věc, ale dlouhé cestování na eventy má i další rovinu – znečišťování životního prostředí letadly a dalšími dopravními prostředky.
Co to znamená? Když uspořádáte hybridní event, aspoň trochu ulevíte přírodě. V případě udržování životního prostředí se počítá každá drobnost.
7. BOHATÉ VYUŽITÍ ZÁZNAMŮ Z AKCE
Jakmile se s účastníky rozloučíte, event pro ně skončí, ale ne nadobro. Díky videozáznamů z akce si po návratu domů mohou znovu přehrát nejzajímavější pasáže.
Videa z eventu se navíc dají využít i dalšími způsoby, například:
- videozáznam můžete prodávat online široké veřejnosti
- ze záznamu sestříháte teaser na další ročník eventu
- záznam využijete například i při tvorbě webináře
8. SNADNÉ PROPOJENÍ NĚKOLIKA LOKACÍ
Co dělat, pokud se eventu mají zúčastnit skupiny lidí nebo pobočky z různých koutů republiky či světa, ale není potřeba, aby přijeli fyzicky? V rámci hybridního eventu jednotlivé lokace na dálku propojíte s ústředím akce. Desítky či stovky účastníků z různých lokací se tak mohou podílet na tom stejném eventu.
S HYBRIDNÍM EVENTEM VÁM RÁDI POMŮŽEME
Už tušíte, jestli svou akci uspořádáte hybridně? Pokud potřebujete pomoci s rozhodováním, nebo byste rádi nasáli další informace, přečtěte si také náš blog věnovaný speciálně hybridním a online eventům.
S radostí vám zodpovíme jakékoliv dotazy ohledně hybridního eventu a samozřejmě se rádi pustíme do jeho organizace. Stačí kontaktovat některého z našich konzultantů a pustíme se do toho!
Když část eventu probíhá online, přináší to plusy nejen účastníkům a účinkujícím, ale i vám jako pořadateli. Snadno zjistíte, kolik lidí na akci dorazilo, budete mít přístup ke kontaktům na účastníky a také můžete během události sledovat, jak moc návštěvníci jsou nebo nejsou aktivní. To všechno vám poslouží jako skvělá data pro pořádání dalších akcí.